Markedskampanjen – en stor suksess!

Den nylig avsluttede markedskampanjen nådde ut til veldig mange både via utendørs kanaler og i sosiale medier. Det valgte konseptet har hatt god STOPP- effekt på målgruppene.

Resultatene viser at vi scorer over benchmark for sammenlignbare kampanjer, noe som er veldig bra!

De sentrale kampanjemålene var som følger:

  • Øke kjennskap og kunnskap til bergindustrien
  • Fremme bergindustriens arbeid med bærekraft
  • Øke den positive holdningen til bergindustrien
  • Redusere andelen som tror bergindustrien har negativ påvirkning på ytre miljø (jord, luft, vann)

Facebook og Instagram

1,2 millioner unike mennesker har sett annonsene på Facebook og Instagram.

15 % av disse husker å ha sett annonsene. Videre oppnådde vi 914 000 innleggsengasjement på postene.

Snapchat

1 million unike mennesker har sett annonsen på Snapchat. Vi oppnådde over 7,3 millioner visninger.

Utendørs

Antall kontakter fra de digitale skjermene: 23 700 000. Antall besøk til nettsiden fra QR-kode: 115 økter med en snittvarighet på 30 sekunder.

En stor takk til Franzefoss Minerals, Rana Gruber, Larvikittblokka, Feiring, Rimol Miljøpark og Lundhs som stilte som beviscase og ambassadører under kampanjen. Og en takk til vårt kommunikasjonsbyrå Metro Branding for god veiledning og oppfølging underveis.

Og ikke minst: Tusen takk til alle dere medlemmer som bidro en vellykket kampanje og takk for all deling underveis! 😊

Vi gleder oss allerede til neste runde av kampanjen som kommer i høst. Mer informasjon kommer!